Contact

Modern leren vereist een spitsvondige aanpak

Epyc heeft een re-branding doorgevoerd! Ontdek het verhaal achter het vernieuwde Epyc, verteld door CEO en eigenaar Patrick Herwegh.

Epyc in een nieuw jasje

We zien het wel vaker. Een bedrijf wil zichzelf moderner laten overkomen, opfrissen, meer op de voorgrond treden. Weg van dat ‘ouderwetse’ imago. En komt dan met nieuwe kleuren, een nieuw logo, een nieuw lettertype. Branding heet dat. Of niet?

Ook Epyc heeft vanaf vandaag een 'nieuwe look’.

Maar waarom heeft Epyc als expert in interactieve e-learning eigenlijk een re-branding doorgevoerd?

"Leren met zin" zit vanaf nu vervat in ons logo

Alles begint bij de vraag: wie zijn we eigenlijk als bedrijf en waarom bestaan we? Dat los je niet op met enkel een nieuw logo. Het vereist teruggaan naar de roots, naar waarom het allemaal is ontstaan en of dit nu nog steek houdt of bijgestuurd dient te worden. Vooral na de overname begin dit jaar. Een nieuwe wind …

Het begon dus meer dan 20 jaar geleden als ‘Leren met goesting’ om mensen te motiveren om te leren, ondersteund door technologie. Die bestaansreden van Epyc is nog steeds ongewijzigd en actueel, en werd door de re-branding ‘Leren met zin’. Niet enkel omdat ‘goesting’ een beperkte geografische herkenning heeft, maar ook omdat ‘zin’ hebben ook goesting is. Goesting om te leren werd dus zin om te leren.

En daarnaast omdat zin ook betekent dat het zin moet hebben dat digitaal leren, een doel moet hebben, zinvol moet zijn. En net dat is dan het bijkomende, nieuwe elan dat we aan Epyc geven. Leren met zin, in de twee betekenissen.

De bedrijfswaarden uitstralen in ons design

Vertrouwen, Zorgzaamheid, Passie, en Plezier. Dat is de ziel van ons bedrijf. Vertaal dat maar eens in een nieuw design. And so we did.

Bij het uitwerken van het nieuwe kleurenpallet, design, illustraties en beeldmateriaal zijn we vertrokken vanuit het DNA van Epyc, waar we voor staan als team van professionals in digitaal leren. Die waarden zijn geen holle slogans in ons bedrijf. Ze zijn tot stand gekomen als gemene deler van wat in de muren zit bij Epyc, wat ons verbindt, wat we uitstralen. Zowel intern als naar onze klanten toe;

Ons aanbod afstemmen op de leerbehoeften van vandaag

Een re-branding oefening heeft ons doen nadenken over wat we doen. En wat we willen doen in de toekomst om tegemoet te komen aan de hedendaagse uitdagingen in Learning & Development. Om herkend te worden als een first mover in e-learning en digitaal leren. Als vernieuwer.

Het betekent afscheid nemen van leeroplossingen die niet (meer) tot de kernactiviteiten behoren, bewuste keuzes maken om onze huidige en toekomstige klanten nog beter te kunnen ontzorgen. Om samen met hen attractieve en didactisch sterke digitale leeroplossingen te ontwikkelen waar de leerder zin van krijgt om levenslang te leren.

Ook nieuwsgierig om te weten wat het nieuwe Epyc voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij zetten jouw leeruitdagingen om in een strategie, pragmatisch actieplan én leveren dit in het formaat dat het beste past bij jouw leerdoelstellingen. Dat kan in een ‘simpele’ e-learning, via serious games of via een custom VR/AR-aanpak.

Benieuwd hoe we dat aanpakken voor jouw sector?

Contacteer ons